2013. január 22., kedd

A kígyó éve

A kínai asztrológia szerint 2013 a kígyó éve, ebből az alkalomból készítettem legújabb horgolt állatomat.








Az eddig bemutatott alapelemeket használtam: feje egy lazára tömött gömb (így laposra tudtam formázni), amire egy félgömböt varrtam fel.
A kígyó teste a gömb folytatása. Az utolsó előtti sor 12 pálcáját nem fogyasztottam, hanem ezzel a szemszámmal horgoltam tovább. A kellő hosszúságot elérve fokozatosan kezdtem fogyasztani egy-egy szemet. Először hosszabb szakaszokat hagytam a két fogyasztás között, majd egyre csökkentettem a távolságot. Így értem el, hogy a farka egyenletesen vékonyodik. Az utolsó körben 4 pálca maradt, azokat hímzőtűvel dolgoztam el.
Most először használtam biztonsági szemet. A helyi hobbiboltban olyant kaptam, amelyiket horgolás közben kell a megfelelő helyre szúrni és a munkadarab hátoldalán varrással rögzíteni.
A villás nyelvet rövidpálca-sorból készítettem, úgy, hogy a vége előtt pár pálcával abbahagytam, majd láncszemmel folytattam a horgolást.
Kígyóm egy kalapot is kapott, amelynek a széle visszapöndörödik. Azt, hogy ezt hogy értem el a következő bejegyzésemben írom le.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése