2012. december 30., vasárnap

Francia csomó

A napokban elsajátítottam a francia csomó készítését, amelyet például amigurumik szeménél használhatunk.








Eddig csak találomra hurkoltam ide-oda a fonalat, aminek az lett a következménye, hogy a szemek nem lettek egyformák. A francia csomóról már korábban is olvastam, csak könyvből nem tudtam megtanulni. Most találtam egy videót, ami nagy segítségemre volt.

A csomó készítésének menete a következő:
  1. A tűt felhúzzuk ott, ahol a csomót szeretnénk elkészíteni.
  2. A fonalat a bal kezünkkel megfogjuk, és attól függően, hogy mekkora csomót szeretnénk háromszor-négyszer rátekerjük a tűre.
  3. Ezután visszaöltünk oda, ahol a tűt felhúztuk. A csomó akkor lesz szép, ha kissé megfeszítjük a szálat miközben a munka visszájára húzzuk.

2 megjegyzés: